جابجایی فصلی؛ عامل گرانی پیاز و گوجه| کاهش اتلاف در بخش میوه
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران دلیل گرانی پیاز و گوجه را جابجایی فصلی دانست که با جایگزینی میوه از سمت جنوب و تامین نیاز بازار برطرف خواهد شد.
خبرگزاری میزان -
به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، کاهش و توقف تولید محصولات ذکر شده در شهرهای اطراف تهران موضوعی است که هر سال با جابهجایی فصلی اتفاق میافتد و یک پدیده گذرا و موقتی است که با جایگزینی میوه از سمت جنوب و تامین نیاز بازار، این کمبود برطرف میشود و کاهش قیمتها را به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر چهار فصل بودن کشور و امکان تولید اقلام مذکور در مناطق دیگر، بازار میوه پایتخت را آرام توصیف کرد و افزود: خوشبختانه در کالاهای دیگر افزایش قیمت نداشتیم و با توجه به تداخل دو فصل، بازار میوه از تنوع خوبی برخوردار است به طوریکه علاوه بر عرضه میوههای نوبرانه پاییزی مانند لیمو شیرین، انار و نارنگی، باقیماندههای میوههای پاییزی نیز در بازار وجود دارد.
کارگر تنوع بازار میوه و عرضه میوههای تابستانی را تا ۲۰ روز آینده مستمر دانست و با اشاره به تغییرات سبک خرید و مصرف مردم در بخش میوه عنوان کرد: مدیریت خرید مردم در بازار میوه به سمتی رفته است که کمترین میزان اتلاف و اسراف را در این بخش داریم؛ و خانوادهها خرید را به صورت روزانه و با توجه به مصرف واقعی و مورد نیاز خود انجام میدهند که باعث جلوگیری از اسراف شده است.
اسدالله کارگر در گفتوگو با میزان، با اعلام اینکه در بازار هیچ کالایی کمبود نیست، افزایش قیمت کالاهایی مانند پیاز و گوجه را مربوط به جابجایی فصل اعلام کرد و گفت: نوسانات فعلی در این اقلام بهدلیل جابجایی فصلهاست. در روزهای اخیر بهدلیل آغاز فصل جدید و تغییرات آب و هوایی، تولید گوجه و پیاز در اطراف شهر تهران دچار وقفه و باعث کمبود موقت آنها میشود.
به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، کاهش و توقف تولید محصولات ذکر شده در شهرهای اطراف تهران موضوعی است که هر سال با جابهجایی فصلی اتفاق میافتد و یک پدیده گذرا و موقتی است که با جایگزینی میوه از سمت جنوب و تامین نیاز بازار، این کمبود برطرف میشود و کاهش قیمتها را به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر چهار فصل بودن کشور و امکان تولید اقلام مذکور در مناطق دیگر، بازار میوه پایتخت را آرام توصیف کرد و افزود: خوشبختانه در کالاهای دیگر افزایش قیمت نداشتیم و با توجه به تداخل دو فصل، بازار میوه از تنوع خوبی برخوردار است به طوریکه علاوه بر عرضه میوههای نوبرانه پاییزی مانند لیمو شیرین، انار و نارنگی، باقیماندههای میوههای پاییزی نیز در بازار وجود دارد.
کارگر تنوع بازار میوه و عرضه میوههای تابستانی را تا ۲۰ روز آینده مستمر دانست و با اشاره به تغییرات سبک خرید و مصرف مردم در بخش میوه عنوان کرد: مدیریت خرید مردم در بازار میوه به سمتی رفته است که کمترین میزان اتلاف و اسراف را در این بخش داریم؛ و خانوادهها خرید را به صورت روزانه و با توجه به مصرف واقعی و مورد نیاز خود انجام میدهند که باعث جلوگیری از اسراف شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *